Energieleverancier Vattenfall viel tijdens de laatste (2022) editie van de International Customer Experience Awards maar liefst driemaal in de prijzen: voor de categorie ‘Best CX Strategy’, ‘Best CX Strategy in crisis’ en ‘Best B2C CX-team of the Year’. Voldoende aanleiding voor een vraaggesprek met Bram Drewes, Director Customer Experience bij Vattenfall.
Altuïtion Implementatie Team (AIT)
CX as a Service
Traveling enriches our lives, expands our world and sharpens our vision. We’re excited to invite you as a guest on our Virtual 9+ Experience Tour: an expedition to the ‘greenspots’ in the world of Customer & Employee Experience. International, coronaproof and thrill guaranteed!
https://vxworldtour.com/
We moeten ons anders gaan gedragen. Hoe doen merken dat in deze tijd? En hoe wordt ‘merk-waardig’ inspelen op (andere) emotionele klantbehoeften heel hanteerbaar gemaakt? Gidsende Principes vormen het geheim.
‘Business as usual’ is de komende weken voor geen enkel bedrijf of organisatie nog een optie. Wil je er juist nu extra zijn voor je klanten, dan helpen we je graag en pakken we het samen op. Ons hulpaanbod:
Op Afstand Dichtbij.
Hoe staat het met de transitie naar een meer digitale klantbediening? En hoe zorg je ervoor dat die technologie niet leidend is, maar dat je blijft kijken naar wat het doet voor klanten en hun beleving? CX-leiders delen hun ervaringen en visie over de customer experience van de toekomst.
Op 22 november jl. deelden o.a. KLM, Fujitsu, XS4ALL, Signify, Brainport Eindhoven, srprs.me en AFAS hun verhalen en do’s en don’ts over hun reis naar de 9+ organisatie. Het thema was dit jaar ‘High Tech & High Touch’. Ben je benieuwd naar de verslagen en de hand-outs van de presentaties, lees dan verder op onze seminarwebsite!
Wie klant wil worden bij installatiebedrijf Verspeek moet al fan zijn. Dat betekent dat prospects die geen fan zijn vriendelijk worden doorverwezen naar een andere partij, die wellicht hetzelfde product (goedkoper) kunnen bieden, maar niet dezelfde beleving....
Een aantal weken voor mijn verhuizing was ik benieuwd of het ''meeverhuizen'' van mijn TV- en internetaansluing van Telfort soepel zou verlopen. In mijn online omgeving gaf ik de verhuizing door, en kreeg ik vlak voor de geplande verhuisdatum nogmaals de bevestiging dat het signaal beschikbaar zou zijn op mijn nieuwe adres......
De stellige overtuiging van Rituals is dat geluk gevonden kan worden in de kleine dingen. De missie van de cosmeticafabrikant is een ritueel te maken van de alledaagse dingen....
De ultieme handeling voor het overtreffen van een klantverwachting is een spontaan en vriendelijk gebaar. Het begrip ‘Random Act of Kindness’, afgekort als RAK, grijpt dan ook om zich heen. De term is gebaseerd op het wederkerigheidsprincipe, één van Cialdini’s overtuigingsprincipes. Als medewerkers RAK’s uitvoeren, stijgt de omzet, de loyaliteit, het aantal complimenten en – ook niet onbelangrijk – het plezier van medewerkers.
Vakmanschap is meesterschap. Denk aan de arts die met succes een operatie uitvoert volgens de laatste technologieën. Aan de timmerman die een kwaliteitsdraaitrap maakt die zijn jarenlange ervaring weerspiegelt. En aan de advocaat die een mooi geformuleerd, sluitend juridisch stuk afrondt in de voorbereiding op zijn pleidooi. Wat is de overeenkomst tussen deze professionals? Alle drie zijn trots op hun prestatie.