Heb jij altijd al willen leren hoe jij van tevreden klanten écht loyale klanten kan maken? Wil jij leren hoe je gebruik kan maken van het onderbewuste van je klanten om de (emotionele) klantbeleving nog beter te maken? Lees dan vooral verder!
Altuïtion organiseert voor de 22e keer ons Customer Journey Deskundige-opleidingsprogramma. In deze opleiding word jij door onze specialisten en experts getraind in het in kaart brengen van klantreizen. Hierbij leer jij hoe je gebruik kunt maken van de onderbewuste en emotionele beleving van klanten om zo echt waardevolle en bijzondere (9+) klantervaringen te creëren. Zo weet jij straks als geen ander hoe jij jouw klanten (ook digitaal) écht loyaal kunt maken. Bovendien ontvang je na een succesvolle afronding van de opleiding een officieel certificaat.
Voor wie?
De opleiding Customer Journey Deskundige is bedoeld voor iedereen die wil onderdompelen in de wereld van klantbeleving en klantreizen, en die de Customer Journey-methodiek (beter) wil kunnen toepassen. Altuïtion heeft al honderden marketeers, CX-professionals, customer journey-managers, communicatiespecialisten, productowners, projectmanagers en Lean Six Sigma-experts mogen opleiden.
Leerdoelen
-
Kennis van wat een (ideale) Customer Journey is en het gebruik ervan in de praktijk;
-
De meerwaarde begrijpen van Customer Journeys en klant- en medewerkersbeleving;
-
De sprong leren maken van functionele klant- en medewerkersbeleving naar (ook) emotionele klant- en medewerkersbeleving;
-
Het meekrijgen van je organisatie in het realiseren van de (ideale) Customer Journey;
-
Écht het verschil maken in de beleving van jouw klanten en medewerkers;
-
Het creëren van een betere beleving tegen lagere kosten.
Opleidingsprogramma
Customer Journeys inzetten leer je niet alleen uit een boek – alhoewel Altuïtion’s Basisboek Customer Journey daar een heel goede basis voor biedt en niet voor niets bij ruim 25 hoger onderwijs-opleidingen in het curriculum staat – je moet het vooral zelf ervaren. Zodoende bestaat het programma van onze opleiding tot Customer Journey Deskundige uit een gebalanceerde mix van theorie en praktijk in de vorm van vijf modules.
Tijdens de sessies staat het vergroten van kennis en inzicht rondom Customer Journeys centraal. Natuurlijk zorgen we naast de theorie ook voor tal van praktische voorbeelden. Gelijktijdig zullen de deelnemers aan de slag gaan met het uitvoeren van een eigen Customer Journey. Ofwel: geen ‘case op papier’, maar een ‘live case’.
5 modules
-
Introductie en inspiratie
Raak geïnspireerd door onze experts en leer wat Customer Experience Management is en hoe het groeiende vakgebied een rol speelt binnen verschillende functies in de organisatie.
-
De Customer Journey als basis
Ontdek hoe je de (ideale) Customer Journey echt goed in kaart brengt en ga zelf aan de slag met jouw eigen Customer Journey.
-
Beleving beleven
Ervaar zelf met inspirerende voorbeelden en oefeningen wat het verschil is tussen ‘gewoon’ aan de behoefte voldoen en impactvol, relevant en onderscheidend inspelen op de klantbeleving.
-
Moment van de Waarheid en onderscheidende 9+ concepten
Ga op zoek naar de Momenten van de Waarheid: de moment waarin jouw organisatie écht het verschil kan maken in de beleving van de klant. Je leert hoe je deze momenten kunt herkennen en hoe je hierbij onze krachtige ‘belevingsklassiekers tool’ op de juiste manier kan inzetten.
-
Slotdag
Pitch jouw Customer Journey waar je de afgelopen weken aan gewerkt hebt. Samen bespreken we jouw Journey en maken we samen een verdiepings- en verrijkingsslag. Hiermee tillen we de Customer Journeys samen naar een (nog) hoger niveau.
Tijdsduur
De eerste vier modules duren 3 uur per module. De laatste module (module 5) zal een volledige dag in beslag nemen.
Informatie
Wil je meer informatie? Download dan de informatie-presentatie of neem contact met ons op!
Startdata opleiding
Inschrijvingen sluiten binnenkort, dus schrijf je snel in door een mail te sturen naar Stephan@altuition.nl!