Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Opleiding Customer Journey Deskundige

Voor wie?

De opleiding Customer Journey Deskundige is bedoeld voor onder andere marketeers, communicatiespecialisten, CX-professionals, projectmanagers en Lean Six Sigma-experts die veel meer willen begrijpen van Customer Experience en meer specifiek van Customer Journeys en hoe ze de methodiek (beter) kunnen toepassen.

Geen losse boodschappen meer, maar een reis met digitale, menselijke en fysieke omgevingscontactmomenten die de doelgroep écht raken. Ofwel, voor alle professionals die hun organisatie niet langer vooral willen laten 'zenden', maar de connectie en relatie met de klant aan willen gaan.

Na een succesvolle afronding van de opleiding ontvangen de deelnemers een officieel certificaat.


Leerdoelen

  • Kennis van wat een (ideale) Customer Journey is en het gebruik ervan in de praktijk;
  • De meerwaarde begrijpen van Customer Journeys en klant- en medewerkersbeleving;
  • De sprong leren maken van functionele klant- en medewerkersbeleving naar (ook) emotionele klant- en medewerkersbeleving; 
  • Het meekrijgen van je organisatie in het realiseren van de (ideale) Customer Journey;
  • Écht het verschil maken in de beleving van jouw klanten en medewerkers;
  • Het creëren van een betere beleving tegen lagere kosten.

Opleidingsprogramma

Customer Journeys inzetten leer je niet alleen uit een boek – alhoewel Altuïtion’s Basisboek Customer Journey daar een heel goede basis biedt en niet voor niets bij ruim 25 hoger onderwijs-opleidingen in het curriculum staat – je moet het vooral zelf ervaren. Zodoende bestaat het programma van onze de opleiding tot Customer Journey Deskundige uit een gebalanceerde mix van theorie en praktijk in de vorm van vijf modules.

Tijdens de sessies staat het vergroten van kennis en inzicht rondom Customer Journeys centraal. Natuurlijk zorgen we naast de theorie ook voor tal van praktische voorbeelden. Gelijktijdig zullen de deelnemers aan de slag gaan met het uitvoeren van een eigen Customer Journey. Ofwel: geen ‘case op papier’, maar een ‘live case’.


5 modules

  1. Introductie en inspiratie
Wat is Customer Experience Management en wat is de betekenis hiervan voor de verschillende relevante organisatiedisciplines? Een inspirerende 'eye-opener' sessie met veel cases en discussie.
  1. De Customer Journey als basis
De basis van Customer Experience Management voor elke organisatie is het in beeld hebben van de (ideale) Customer Journey. Hoe breng je een (ideale) Customer Journey in kaart?
  1. Beleving beleven
Om te ervaren wat Customer Experience is, gaan we in deze sessie aan de hand van een aantal oefeningen en vele voorbeelden de deelnemers zelf laten ervaren wat nu het verschil is tussen 'gewoon' aan de behoefte voldoen en  impactvol, relevant en onderscheidend inspelen op klantbeleving.
  1. Moment van de Waarheid en onderscheidende 9+ concepten
Om écht het verschil te maken in de beleving van de klant, moeten we de momenten van de waarheid herkennen. Een belangrijke tool die we hiervoor gebruiken zijn de Belevingsklassiekers™.
  1. Slotdag
Tijdens de slotdag zullen de deelnemers hun eigen – parallel aan de eerste 4 opleidingsmodules ontwikkelde – Customer Journeys aan elkaar pitchen. Vervolgens zullen we elkaars Customer Journeys bespreken en samen een verdiepings- en verrijkingsslag maken. Hiermee tillen we de Customer Journeys naar een (nog) hoger niveau.


Tijdsduur 

De eerste vier modules duren 3 uur per module en worden ‘s avonds verzorgd.
De laatste module (module 5) zal een volledige dag in beslag nemen.    


Informatie

Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op!
  

Startdata opleiding

De volgende Customer Journey Deskundige opleiding zal op woensdag 21 oktober a.s. van start gaan in Amsterdam.
Schrijf je snel in!

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten