Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Gidsende Principes

Gidsende Principes

Altuïtion ondersteunt organisaties bij de volgende stap in de richting van een 9+ organisatie. Hiervoor ontwikkelen we onder andere samen met de klant de Gidsende Principes. Deze principes vormen de basis voor een consistente klantbediening die zowel in lijn is met de merkwaarden van het bedrijf, als de behoeften van de klant. Dit biedt organisaties een maatstaf die ingezet kan worden voor verschillende (interne & externe) doeleinden. Denk hierbij aan ideale belevingsconcepten, nieuwe werkwijzen, verbeteren van houding & gedrag of het ontwikkelen van klantbeloften. 


Hoe worden Gidsende Principes ontwikkeld?

De merkwaarden van de organisatie in combinatie met de behoeften van de klant vormen de fundering van de Gidsende Principes. Het is namelijk belangrijk dat je als organisatie niet alleen weet waar je zelf voor staat, maar tevens begrijpt wat de klant wenst. De meeste organisaties hebben hun merkwaarden al helder. De kennis ontbreekt echter als het gaat om de beleving van hun klanten. 

Door middel van de gepatenteerde onderzoeksmethode ZMET®, helpt Altuïtion organisaties om de beleving van de klant (nog) beter te begrijpen. De ZMET®-onderzoeksmethode brengt, in tegenstelling tot kwalitatief marktonderzoek, ook de onbewuste denkbeelden en behoeften van klanten in kaart. Wetenschappelijk is vastgesteld dat het overgrote deel van onze beslissingen in het ‘onbewuste’ deel van ons brein worden gemaakt. Een ZMET®-onderzoek vormt dan ook een perfecte basis voor Gidsende Principes die de klant zowel bewust als onbewust raken. 


Hoe worden Gidsende Principes toegepast?

Organisaties die de Gidsende Principes ontwikkeld hebben, kunnen deze inzetten voor een 9+ Way of Working. Een 9+ Way of Working is een voor de klant herkenbare, eenduidige werkwijze van een organisatie die hem of haar regelmatig een 9+ ervaring bezorgt. Altuïtion heeft de afgelopen jaren met veel verschillende opdrachtgevers de 9+ Way of Working ontwikkeld, getest en bewezen effectief gekregen. Hierbij dienen de Gidsende Principes als een belangrijke tool. 

Veel organisaties kiezen voor een 2-stromen aanpak, waarbij de Gidsende Principes parallel aan de 9+ Way of Working worden ontwikkeld en toegepast. 

Toepassing van Gidsende Principes in onze klantcases

Interpolis

Bekijk case

















Bekijk meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met ons op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten, Managing Partner

Ik beleef me helemaal gek elke dag en met veel plezier!

- Wilfred Achthoven, Managing Partner