Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

9+ Installatiebedrijf Verspeek

Wie klant wil worden bij installatiebedrijf Verspeek moet al fan zijn. Dat betekent dat prospects die geen fan zijn vriendelijk worden doorverwezen naar een andere partij, die wellicht hetzelfde product (goedkoper) kunnen bieden, maar niet dezelfde beleving. Verspeek komt niet langs om een airconditioning of ketel op te hangen, ze komen langs om verkoeling of warmte te bieden en daarom zijn de klanten fan; het bedrijf handelt vanuit de beleving van de klant.

Verspeek heeft in de afgelopen 5 jaar in de regio een grote groep ambassadeurs opgebouwd door er altijd voor iedereen te zijn. Waar het soms een paar dagen kan duren voordat een installatiebedrijf langskomt, moeten de monteurs van Verspeek direct gaan rijden als ze iemand aan de lijn krijgen; ook als je geen klant bent. Geen excuses.

Het creëren van fans wordt niet alleen gestimuleerd door het aanbieden van een service die ver boven verwachting is. Zelfs over randzaken als het inparkeren van de bedrijfsbussen is goed nagedacht, want als je de bus achteruit inparkeert heb je bij het uitrijden de mogelijkheid om oude mensen of spelende kinderen vriendelijk voorrang te bieden. Verspeek is altijd klantvriendelijk.

Het bedrijf doet er ook alles aan om hun eigen medewerkers fan te maken. Sterker nog, ze nemen alleen maar fans in dienst. Een nieuwe medewerker krijgt het salaris pas 2 dagen voor de eerste werkdag te zien, zodat ze zeker weten dat je niet voor het geld komt.

Wie eenmaal aan de slag gaat bij Verspeek zal geen dag spijt hebben. De bedrijfskantine is omgebouwd tot een gezellige kroeg en de kleedkamer is er één te vergelijken met die van een professionele voetbalclub, met een aparte plek voor elke werknemer (zelfs de stagiair). Het doel is dat de medewerkers met trots praten over hun werkgever, wat daaropvolgend weer leidt tot enthousiaste fans die niet kunnen wachten om hun warmte of verkoeling aan te schaffen bij het installatiebedrijf.  

Bron: Sydney Brouwer
Auteur: Lasse Goud