Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Over Altuïtion

Altuïtion

Altuïtion is opgericht in 1997. Vanaf 2000 heeft Nederlands’ leidende Customer Experience Consultancy-bureau zich gespecialiseerd in innovatie- en verandertrajecten waarin de beleving van klanten (en steeds meer ook van de medewerkers) van opdrachtgevers centraal staat. En dat zowel in B2C- als B2B-omgevingen.


Klantbeleving centraal

Dit betekent feitelijk de klantreizen centraal stellen. De Customer Journey is een methodiek die al vroeg door Altuïtion in de Nederlandse markt is geïntroduceerd bij een groot aantal toonaangevende organisaties. Daarbij is van meet af aan geïnvesteerd in Emotionele Customer Journeys die samen met teams van opdrachtgevers worden ontwikkeld. Het analyseren en toevoegen van de emotionele component in de reizen is een wezenlijk en onderscheidend element van Altuïtion. Het stelt opdrachtgevers in staat zich gericht te onderscheiden en (extra) toegevoegde waarde te leveren aan haar klanten, daar waar dat met een goed product én dito dienstverlening nauwelijks meer lukt. Immers: organisaties hebben de afgelopen 10 jaar enorme, maar veelal dezelfde stappen gezet in operational excellence, vaak in combinatie met digital innovaties en een team based (agile) manier van werken. In combinatie met internet en de toegenomen transparantie zijn organisaties sterk vergelijkbaar geworden en daarmee makkelijk uitwisselbaar vanuit de klant als er verder geen nieuw onderscheid is: hypercompetitie. Het veel directer en persoonlijker inspelen op klantbehoeften en met name klantbeleving biedt hier grote mogelijkheden.


Emotioneel ‘raken’

Met het inspelen op de klantbeleving en diepe klantbehoeften worden onbewuste verwachtingen van klanten regelmatig overtroffen met 9+ ervaringen die emotioneel raken. Daardoor wordt de betreffende organisatie top-of-mind bij haar klanten, hetgeen leidt tot spontaan aanbevelingsgedrag, loyaliteit en autonome groei. Met nog verdergaande verbetering van operational excellence wordt dit effect niet bereikt. ‘Niet omdat je het niet goed doet, maar omdat je er verder niet toe doet.’

9+ organisaties ‘sleutelen’ continu aan deze emotionele klantbeleving en versterken daarmee hun relatie met klanten. Deze paradox van het organiseren van emotionele klantbeleving (‘engagement engineering’) met als basis een set van emotionele klantreizen, biedt opdrachtgevers een toekomstvaste en herkenbare wijze van focus en implementatie van het wereldwijd zeer sterk groeiende vakgebied van Customer Experience Management.


Customer JourneyX Management en 9+ Way of Working

Er wordt door opdrachtgevers in samenwerking  met Altuïtion dan ook middels Customer JourneyX Management tactisch gestuurd op klantbeleving en verbinding gelegd met het merk (Signature Journeys) en klant-KPI’s voor de gehele organisatie. Ook feedback en Service Design worden gekoppeld en op die manier ontstaat een 9+ Way of Working, waarbij medewerkers en teams breed in de organisatie eigenaarschap tonen in het continu verbeteren van de klantprestatie en klantbeleving.

Dit laatste effect is misschien wel het grootste cadeau dat opdrachtgevers zichzelf geven als ze de reis ondernemen om een 9+ organisatie te worden: de betrokkenheid van medewerkers neemt sterk toe. Dit wordt nog sterk bekrachtigd door onderweg alle methodieken en tools gericht op klanten ook in te zetten voor werknemers en de werknemersbeleving, denk aan  Medewerkerbelevingsspiegels binnen Customer Journeys en aan gerichte Employee Journeys.


9+ Reis(bege)leider

Je bent van harte welkom om jouw reis naar de 9+ organisatie met ons te verkennen! Er staat een zeer ervaren team met specialisten voor jou en je collega’s klaar met achtergronden variërend van hospitality, psychologie, marketing en bedrijfskunde. Ook kennis van ICT is aanwezig, met name om ook de digitale (aspecten van) klantreizen te kunnen begeleiden. Het is jouw 9+ Organisatie Journey die wij als reis(bege)leider graag tot een succes willen maken!
 
 

De drie expertises van Altuïtion

 

Customer JourneyX 
Management


Customer Journey Mapping, Making, Mining en Management: geïntegreerd


Lees verder

9+
Way of Working


CX is te belangrijk om alleen aan de afdeling CX over te laten



Lees verder

Competentieontwikkeling



CX-vaardigheden en CX-competenties ontwikkeld



Lees verder

Toepassing in onze cases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case

Signify

Bekijk case

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten

Over Altuïtion | Altuïtion