Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Compleet en bewezen Customer & Employee Journey Framework

Integrale CX- & EX-Toolbox – gebaseerd op ruim 20 jaar experience management-kennis en -ervaring

Doordat Customer & Employee Experience Management om zich heen grijpen in organisaties wordt van de direct betrokken CX- en EX-verantwoordelijken en CX- en EX-professionals – CX expert leads, customer journey-managers, marketeers, customer experience managers, HR-professionals – verwacht dat zij steeds weer een professionaliseringsslag maken.  Daar is onder andere een universele, krachtige toolset voor nodig. Altuïtion heeft op basis van haar ruime ervaring en marktleiderschap op het gebied van customer & employee journeys, customer & employee journey management en customer & employee experience management een unieke, integrale set aan tools en methodieken ontwikkeld en beschikbaar gesteld voor CX- en EX-professionals van bestaande en nieuwe opdrachtgevers. Altuïtion kan opdrachtgevers het integrale traject aanbieden, desgewenst tot en met Gidsende Principes en een Customer Journey-handboek, mede gebaseerd op het Basisboek Customer Journey dat we hebben geschreven voor het HBO-onderwijs.

We maken binnen de CX- & EX-Toolset onderscheid tussen tools op managementniveau enerzijds en tools voor professionals die er concreet mee aan de slag gaan anderzijds. Daarnaast onderscheiden we de volgende twee fasen:

 

1. Het opleiden/in gebruik nemen van de tools

Het is aan te raden om een klein team van professionals uit de organisatie op te leiden dat in staat is om de tools te gebruiken, maar ook de bijbehorende sessies op zetten, te faciliteren en kleinere en middelgrote projecten te runnen. Dit CX- en/of EX-team kan naar believen ingezet worden bij business-projecten. De opleidingen kunnen in-house georganiseerd worden. Bij de opleiding krijgt de opdrachtgever de aangegeven formats en tools tot haar beschikking om te gebruiken. Tools en formats kunnen op maat gemaakt worden.
 


2. Het daadwerkelijk gebruiken en toepassen

Na het opleiden komt de fase van gebruiken. Hier leert de ervaring dat er vaak nog behoefte is om coaching te krijgen als men voor de eerste keer een bepaalde sessie of tool wil gaan gebruiken. Er zijn twee basisvormen die Altuïtion’s opdrachtgevers gebruiken om hierin ondersteund te worden: gedurende een aantal maanden een Altuïtion Coach beschikbaar hebben voor 1 à 2 dagen per week; en/of Altuïtion gedurende de eerst 4 tot 6 maanden onderdeel van het betreffende CX-of EX-team en te laten zijn en in sessies en projecten mensen uit de organisatie mee te nemen en in de praktijk te laten oefenen.

Een praktisch voorbeeld: de Belevingsklassiekers™-tool

We hebben ruim 350 complete B2C en B2B Customer & Employee Journeys mogen ‘mappen’ en mogen doorvertalen in concrete, onderscheidende aanpakken. Hieruit is gebleken dat er een aantal klassieke belevingsthema’s zijn waarmee bedrijven binnen vrijwel alle branches te maken hebben en die structureel terugkomen als belangrijke thema’s in de emotionele beleving van de klant. Deze Belevingsklassiekers™ kunnen heel goed worden ingezet als toetssteen voor processen om snel tot verbeteringen te komen en om de Customer & Employee Journeys te verrijken en verdiepen. Zo wordt de Belevingsklassiekers™-tool bijvoorbeeld ingezet om tijdens het doorleven van een klantreis (of onderdelen hiervan) de emotionele klantbeleving scherper te krijgen, maar ook als hulpmiddel om best practices en inspiratie te krijgen voor oplossingsrichtingen tijdens een brainstormsessie: Belevingsklassiekers™ als creativiteitsversterker.


De Belevingsklassiekers™-tool bestaat uit een praktische set van belevingskaarten, een ringband met oplossingsrichtingen en een achterliggende database met relevante 9+ best practices.

Wilt u meer informatie ontvangen over de integrale CX- & EX-Toolbox van Altuïtion of over de Belevingsklassiekers™, mail dan s.v.p. naar info@altuition.nl     

Klantcases


Rabobank

Bekijk case

Signify

Bekijk case



Meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met ons op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten, Managing Partner

Ik beleef me helemaal gek elke dag en met veel plezier!

- Wilfred Achthoven, Managing Partner