Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Rituals-waardige beleving door invulling van werving & selectie en onboarding 

De stellige overtuiging van Rituals is dat geluk gevonden kan worden in de kleine dingen. De missie van de cosmeticafabrikant is een ritueel te maken van de alledaagse dingen. Deze missie is zo diep verankerd in het DNA van de organisatie, dat dit in alle facetten wordt doorgevoerd en zo ook in het beleid voor werving & selectie. De HR-directeur van Rituals, Irene Vernie, geeft aan dat het bedrijf van zowel de klanten als sollicitanten ambassadeurs wil maken. Dit wordt gedaan door óók van een sollicitatie een ritueel te maken, omdat wordt gezien als een life event van de sollicitant. En daar het bedrijf bij stil. 

Dit betekent dat de employee journey zo is vormgegeven dat de onderdelen hiervan naadloos op elkaar aansluiten. Van alle, normaliter routinematige, stappen in het proces is een ritueel gemaakt. Een klein voorbeeld hiervan is dat als je bent aangenomen bij Rituals je dan een ‘Welcome to Rituals’-pakket ontvangt. Daarmee kun je thuis alvast thuis een moment van rust creëren voor je aan het werk gaat. Eénmaal aan het werk worden de nieuwe collega’s ondergedompeld in een driedaags ‘Rootcamp’, een uitgebreid inwerkprogramma waarin alle bedrijfswaarden en rituelen zijn verweven. Passend bij de missie om een ritueel te maken van de alledaagse dingen weet het bedrijf het ogenschijnlijk routinematige proces van werving & selectie op een Rituals-waardige manier in te vullen. 

(Bron: www.customertalk.nl/nieuws/memorabele-klantbeleving-start-met-de-missie-en-kernwaarden)


Auteur: Stephan van Slooten