Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Hieronder een mooie tekst van Menno Lanting. Ik ben het behoorlijk eens met wat hij stelt. En jij?

Reageer op dit bericht op onze 9+ pagina.

"De veranderende behoeften van consumenten en nieuwe digitale mogelijkheden zetten alle bestaande succesfactoren op losse schroeven. Wendbare organisaties zijn compact georganiseerd. De assets die voorheen de identiteit bepaalden – grote kantoorpanden, veel personeel, eigen machines – maken plaats voor korte lijnen en adaptief vermogen. Het gaat er niet meer om dat je beter, sneller of goedkoper bent dan de concurrent; je moet bereid zijn iets geheel anders te gaan doen.

In plaats van enorm veel energie te steken in het vinden of bedenken, toepassen en vermarkten van nieuwe disruptieve innovaties, is het veel verstandiger om in te zetten op het verbeteren van de klantbeleving. Technologische innovatie geeft je hooguit een half tot anderhalf jaar voorsprong, maar de innovatie van je businessmodel en organisatiestructuur maakt je bedrijf echt onderscheidend.

Niemand weet wat de toekomstige behoeften van je klanten zijn. De enige manier om relevant te blijven is door je te focussen op het opbouwen van relaties met je klanten en hun vertrouwen te winnen, zodat je het best gepositioneerd bent om je aan te passen aan hun veranderende behoeften in de toekomst."