Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

De roadmap naar de 9+ organisatie

Wat is een CX Maturity Scan?

Altuïtion’s CX Maturity Scan is een geavanceerde audittool waarmee de maturiteit van een organisatie of organisatieonderdeel in een periode van ca. 3 tot 5 weken wordt beoordeeld en geanalyseerd. Altuïtion heeft de CX Maturity Scan ontwikkeld samen met Liberty Global en gevalideerd in een tiental landen.   

De CX Maturity Scan: 

  • Brengt de huidige positie van een organisatie ten aanzien van alle belangrijke klantthema’s haarscherp in beeld;
  • Toont de status van de (noodzakelijke) verbindingen tussen deze thema’s;
  • Bevat (internationale) best practices op deze thema’s;
  • Heeft aandacht voor emotionele aspecten van klantbeleving, onder andere vanuit analyse van ruim 350 emotionele klantreizen;
  • Is reeds succesvol toegepast bij tientallen organisaties in B2C en B2B. 
Na de audit door middel van de CX Maturity Scan volgt de Customer Excellence Roadmap (CER), een ‘roadmap for change’. Deze wordt samen met teams (samengesteld uit de diverse betrokken organisatieonderdelen en disciplines) opgesteld.
De CER:
  • Geeft overzicht en timing van noodzakelijke verbeteringen in/door de diverse betrokken disciplines;
  • Geeft samenhang en verbinding tussen deze strategische en tactische verbeteringen (‘verbeter-routes’);
  • Geeft de organisatie voorzetten voor Operationele Roadmaps op alle thema’s;
  • Sluit direct aan op agile teams (indien aanwezig).
Tientallen organisaties maakten gebruik van de CER bij:
  • Het voorkomen sub-optimalisatie van klantgerichte verbeteractiviteiten en oplossingen;
  • Het veiligstellen van de concurrentiepositie; 
  • Het koppelen van KPI’s aan de beoogde Customer Excellence;
  • Het sturen van de verbeteragenda’s van de (agile) teams;
  • Het opzetten van een dashboard om de (nieuwe) resultaten – doorbraken in klanttevredenheid, NPS en groei – te kunnen monitoren en bijsturen.
De combinatie van CX Maturity Scan en CER staat voor het stapsgewijs en integraal waarmaken van Customer Excellence Roadmap door de gehele organisatie, op een manier die past bij het merk én de eigen medewerkers!  
 

9+ Way of Working


CX is te belangrijk om alleen aan de afdeling CX over te laten


Lees verder

9+ Leiderschap


Hoe kun je een leidende rol spelen op weg naar customer centricity?


Lees verder

9+ Eigenaarschap


Teams willen graag samenwerken met klantbeleving als gelijkrichter


Lees verder

Klantcases


Bavaria

Bekijk case

Apenheul

Bekijk case


 
Meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met ons op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten, Managing Partner

Ik beleef me helemaal gek elke dag en met veel plezier!

- Wilfred Achthoven, Managing Partner