Wat is een CX Maturity Scan?
Altuïtion’s CX Maturity Scan is een geavanceerde audittool waarmee de maturiteit van een organisatie of organisatieonderdeel in een periode van ca. 3 tot 5 weken wordt beoordeeld en geanalyseerd. Altuïtion heeft de CX Maturity Scan ontwikkeld samen met Liberty Global en gevalideerd in een tiental landen.
De CX Maturity Scan:
- Brengt de huidige positie van een organisatie ten aanzien van alle belangrijke klantthema’s haarscherp in beeld;
- Toont de status van de (noodzakelijke) verbindingen tussen deze thema’s;
- Bevat (internationale) best practices op deze thema’s;
- Heeft aandacht voor emotionele aspecten van klantbeleving, onder andere vanuit analyse van ruim 350 emotionele klantreizen;
- Is reeds succesvol toegepast bij tientallen organisaties in B2C en B2B.
De CER:
- Geeft overzicht en timing van noodzakelijke verbeteringen in/door de diverse betrokken disciplines;
- Geeft samenhang en verbinding tussen deze strategische en tactische verbeteringen (‘verbeter-routes’);
- Geeft de organisatie voorzetten voor Operationele Roadmaps op alle thema’s;
- Sluit direct aan op agile teams (indien aanwezig).
- Het voorkomen sub-optimalisatie van klantgerichte verbeteractiviteiten en oplossingen;
- Het veiligstellen van de concurrentiepositie;
- Het koppelen van KPI’s aan de beoogde Customer Excellence;
- Het sturen van de verbeteragenda’s van de (agile) teams;
- Het opzetten van een dashboard om de (nieuwe) resultaten – doorbraken in klanttevredenheid, NPS en groei – te kunnen monitoren en bijsturen.