Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

End-to-end weten wat de klant écht beweegt

Wat is een Customer Journey?

Een Customer Journey is een (proces)analysetechniek die het wisselende verwachtings- en belevingspatroon van de klant in beeld brengt gedurende de verschillende fasen van het (omnichannel) verkoop-, klantbediening- of serviceproces. Dit stelt organisaties in staat om de onuitgesproken (onbewuste) verwachtingen, onzekerheden en emoties van een klant te visualiseren en letterlijk in één beeld bij elkaar te brengen. De uitkomsten worden vervolgens gespiegeld met de feitelijke communicatie- en procesgang vanuit de organisatie: waar doen we het goed, waar kan het beter? Met deze inzichten kunnen effectief verbeteringen doorgevoerd worden in de proposities, communicatie- en contactmomenten én klantprocessen. Ook kan met de uitkomsten gericht worden gewerkt aan een digitale transformatie.


Wat is onze visie op Customer Journeys?

Meer partijen bieden Customer Journeys aan. Veelal zijn dit niet meer dan (functionele dan wel organisatorische) touchpointanalyses. Voor Altuïtion valt een Customer Journey echter samen met het begrip ‘klantbelevingsreis’: niet alleen de fysieke contactmomenten worden geanalyseerd, maar ook alles wat een klant rondom zo’n moment voelt en beleeft (i.e. analyse van de emotionele klantbeleving). Daartoe gebruiken we een unieke set tools, waaronder Belevingsinterviews, alsmede de gepatenteerde ZMET®-onderzoeksmethode.


Waarom een Customer Journey met Altuïtion?

Altuïtion was één van de eerste partijen die de Customer Journey-methodiek (ESPE™) op de Nederlandse markt introduceerde en heeft inmiddels vele honderden trajecten uitgevoerd bij grote, middelgrote en kleinere marktpartijen in uiteenlopende sectoren. Naast de ‘klassieke’ Customer Journey heeft Altuïtion ook ruime ervaring opgedaan in bijzondere toepassingen van de Customer Journey, zoals de Employee Journey™, de Patient Journey en de ‘merk-waardige’ Signature Journey™.


 

Customer Journey
Making


Onderscheidende, relevante en impactvolle experiences  


Lees verder

Customer Journey
Mining


Fact-based Customer Journey Management


Lees verder

Customer Journey Management


Samen succesvol sturen op customer excellence


Lees verder

Klantcases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case



Meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten