In combinatie met een Customer Journey Mapping-project biedt Altuïtion opdrachtgevers de mogelijkheid een of meerdere medewerkers aan te melden voor een Customer Journey ESPE™ Master-opleiding.
Dit opleidingsprogramma bestaat uit vijf modules en stelt deelnemers in staat om zelfstandig nieuwe Customer Journey Mapping-projecten te begeleiden. De opleiding loopt synchroon aan de uitvoering van de Customer Journey, waarbij de deelnemers zo snel mogelijk bij de uitvoering worden betrokken voor een maximaal leereffect.
De 5 modules zijn:
Altuïtion heeft afgelopen jaren al bijna 200 Customer Journey ESPE™ Masters in-company mogen opleiden.
Dit opleidingsprogramma bestaat uit vijf modules en stelt deelnemers in staat om zelfstandig nieuwe Customer Journey Mapping-projecten te begeleiden. De opleiding loopt synchroon aan de uitvoering van de Customer Journey, waarbij de deelnemers zo snel mogelijk bij de uitvoering worden betrokken voor een maximaal leereffect.
De 5 modules zijn:
- Touchpointanalyse
- Scope, doel en doelgroepbepaling van een Customer Journey;
- Analyseren huidige processen en contactmomenten (integrale touchpointanalyse);
- Structureren informatie in voorlopige klantprocesstappen.
- Belevingsinterviews
- Begrijpen van onderzoekstechnieken (laddering, metaforen);
- Achterhalen (on)bewuste drijfveren, behoeften en (vaak onuitgesproken) verwachtingen;
- Doorleven van Belevingsklassiekers™.
- Belevingsanalyse
- Individuele observaties vertalen naar generieke, relevante inzichten en belevingsthema’s;
- Vaststellen van de emoties per processtap in een Emotiecurve.
- Creëren 9+ ideeën en 9+ concepten
- Identificeren Momenten van de Waarheid voor de klant;
- Genereren 9+ ideeën op basis van Emotional Design Principles.
- Next Steps
- Hulpmiddelen voor het waarmaken van 9+ ideeën;
- Hulpmiddelen voor het doorleven en borgen van de klantbeleving;
- Inzetten Belevingsklassiekers™ voor nieuwe Customer Journeys.
Altuïtion heeft afgelopen jaren al bijna 200 Customer Journey ESPE™ Masters in-company mogen opleiden.