Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Service Design Thinking & Doing

 
In Service Design gaat het om het creëren van de ultieme klantervaring. Vanaf het moment dat een klant zich gaat oriënteren tot en met het moment dat de klant afscheid van je neemt. Het gaat hierbij niet alleen om het product, maar juist om alles eromheen. Service Design Thinking is de onderliggende holistische, klantgerichte benadering die ontwerpprincipes en processen gebruikt om merkbaar betere services te ontwikkelen. Diep begrip van de functionele en vooral emotionele klantbehoeften en de Customer Journey vormt altijd het uitgangspunt.

Als je zoals Altuïtion Customer Journey Making invult vanuit Service Design- en Emotioneel Ontwerp-perspectief, dan is het goed te beseffen dat deze twee disciplines een vak apart vormen. Zeker wanneer ze gecombineerd worden toegepast. Uit Customer Journey Mapping-projecten volgen vaak mooie concepten en die moeten - liefst zo snel mogelijk - naar de markt gebracht worden. Om ervoor te zorgen dat dit met maximale impact gebeurt en niet – zoals zo vaak – te functioneel en via trage traditionele projecten, is het belangrijk om de juiste organisatie en de juiste tools in te zetten.

Altuïtion maakt gebruik van de Service Design-principes -tools (SDT) om door middel van prototyping impactvolle concepten in de markt te zetten. Enkele daarvan zijn:
  • Emotioneel Ontwerp-tool
  • Belevingsklassiekers
  • 9+ Cases Database
  • Ideewaaier™
  • Job To Be Done-principes
  • Service Blueprint
  • Minimal Viable Product

Het primaire doel hierbij is emotie in het design terug te laten komen en tegelijkertijd snel resultaat te behalen. Altuïtion kan in de multidisciplinaire teams via verschillende rollen veel waarde toevoegen. Van projectleider tot Voice of the Customer.

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten