Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Patient Journey

Patient Journey

Een Patient Journey is een bijzondere vorm van een Customer Journey. Het is de weergave van de ‘emotionele reis’ van een patiënt in diens contact met een zorgaanbieder (zorginstelling, mantelzorgaanbieder, thuiszorginstelling, ziekenhuis, enz.). Vaak gaat het daarbij om chronische patiënten die lijden aan bijvoorbeeld hartfalen, diabetes, COPD of dementie. Maar ook het medisch traject bij ‘routine-ingrepen’ zoals knie- en heupoperaties kan door middel van een Patient Journey in kaart worden gebracht. 

In een Patient Journey worden niet alleen de klassieke contactmomenten in kaart gebracht, maar ook de onuitgesproken (onbewuste) verwachtingen, onzekerheden en emoties van de patiënt in de tussenliggende periode, aan de hand van diens gewone dagelijkse leven. Op deze wijze zijn we in staat de échte ‘momenten van de waarheid’ in het zorgtraject te identificeren. Dit levert unieke kansen op voor zorgaanbieders om gericht te werken aan innovatieve producten en diensten op maat die de kwaliteit van leven van patiënten verbeteren.

Altuïtion heeft ruime ervaring in het uitvoeren en analyseren van Patient Journeys, onder meer voor OLVG. Daarnaast hebben we deze aanpak ook succesvol toegepast bij het ‘klantcentraal’ maken van ziekenhuisomgevingen.

Customer Journey Mapping


Waar, wanneer en hoe de emotionele connectie maken


Lees verder

Customer Journey
Mining


Fact-based Customer Journey Management


Lees verder

Customer Journey
Making


Onderscheidende, relevante en impactvolle experiences  


Lees verder

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten