Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Case: Zadkine

De reis van de toekomstige student


Zadkine is een opleidingscentrum voor middelbaar beroepsonderwijs waar vakmensen worden opgeleid en voorbereid op een zelfstandige, actieve en perspectiefrijke positie in de maatschappij. De marketing & communicatie afdeling heeft als doel om elk jaar nog meer potentiële studenten te enthousiasmeren voor het volgen van een studie bij de onderwijsinstelling. Hiervoor had de organisatie al een aantal keer middels theoretische sessies klantreizen ontwikkeld om de touchpoints die de student doorloopt bij het kiezen van een studie in kaart te brengen. Deze klantreizen waren echter niet gebaseerd op diepgaand belevingsonderzoek en gaven om die reden enkel een weergave van de functionele factoren die in de reis van de student een rol speelden. Altuition werd daarom gevraagd om samen met Zadkine de customer journey methodiek toe te passen en parallel daaraan een aantal medewerkers op te leiden om zelfstandig klantreizen uit te kunnen voeren.
 
Dit traject heeft er uiteindelijk toe geleid dat potentiële studenten nog beter bereikt worden door middel van 9+ ideeën die de student op de juiste (emotionele) momenten raakt. De organisatie is actief aan de slag gegaan met het bedenken van deze nieuwe 9+ ideeën en heeft er een aantal uitgewerkt rond de open dagen. Waar voorheen de nadruk lag op het verbeteren van functionele elementen zoals de website en de producten, kijkt de organisatie nu (meer) naar de emotionele reis van de student en hoe zij daar op in kan spelen. Deze nieuwe vorm van kijken geeft het team van medewerkers de motivatie en power om door te gaan met vervolgactiviteiten en vormt een stevige basis voor het bouwen van een ware 9+ organisatie.

 


 

Meer klantcases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case

Signify

Bekijk case

















Bekijk meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten