Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Brand the experience

Onderscheid je merk met de Branded Customer Experience!


In veel organisaties staat inmiddels de customer journey centraal in de bedrijfsvoering. Dat juichen we toe uiteraard. Zeker als daar goede onderzoeken en analyses aan ten grondslag liggen. Gevaar is echter dat veel klantreizen op elkaar gaan lijken en merken in een soort van ‘sea of sameness’ verdrinken, omdat ze allemaal dezelfde klantinzichten vergaren en daar dezelfde verbeteringen op zetten. Zeker digitaal is ‘het nieuwe grijs’ een gevaar, waar klantervaringen totaal inwisselbaar zijn. De klant ziet deze daardoor op een gegeven moment als hygiënefactoren, waardoor het effect op hun waardering afneemt.


Waar het om gaat is in welke voor de klant relevante touchpoints de eigenheid van het merk extra impact krijgt. Daar waar de klantreis ‘branded’ wordt ingevuld met 9+ ervaringen, herkennen klanten zich in het merk en ontstaat een grotere waardering (en NPS) en loyaliteit.
 

 

Ontwikkel een Branded Customer Experience (BX) om onderscheidend te zijn


Een customer journey kun je uitstekend inzetten om de merkbeleving of merkwaarde van een organisatie te versterken. Daartoe heeft Altuïtion een speciale variant op de customer journey ontwikkeld, de zogeheten Signature Journey.

Een Signature Journey speelt op een specifieke manier in op de ‘momenten van de waarheid’, en wel zó dat ook de merkwaarden van de organisatie nog eens extra worden benadrukt en doorvertaald in de integrale dienstverlening.

Vaak worden in de Signature Journey ook extra momenten gedefinieerd, waar de organisatie als merk extra kansen ziet om waar te maken wat zij voor klanten wil betekenen (ook wel ‘momenten van het merk’ genoemd).

 

 

 

 


 

Customer Journey Management


Samen succesvol sturen op customer excellence


Lees verder

Customer Journey
Mining


Fact-based Customer Journey Management


Lees verder

Customer Journey
Making


Onderscheidende, relevante en impactvolle experiences  


Lees verder

Klantcases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case



Meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met ons op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten, Managing Partner

Ik beleef me helemaal gek elke dag en met veel plezier!

- Wilfred Achthoven, Managing Partner