Het 9+ Customer Response Team van Altuïtion kijkt graag, samen met jou, naar de mogelijkheden om de focus op klanten niet te verliezen en hen zo goed mogelijk te bedienen onder de huidige omstandigheden. De juiste aandacht op het juiste moment, ook nu.
Het Op Afstand Dichtbij-actieplan, dat binnen een dag opgestart kan worden, bestaat uit efficiënte stappen:
1. De Op Afstand Dichtbij Quick Scan
- Wat zijn specifieke klantissues rondom de crisis, in jouw branche en eigen organisatie?
- Wat heb je al geregeld aan extra klantaandacht voor de komende dagen/weken/maanden?
- Zijn er klantgroepen waar je graag bijzondere aandacht aan wilt geven?
- Zijn er klantsituaties waar je je in het bijzonder zorgen over maakt?
- Wat is je specifieke (crisis)communicatie- en servicestrategie over alle kanalen heen?
Als je daarvoor kiest, dan is een mogelijk vervolg het samen ontwikkelen van effectieve, creatieve oplossingen. Deze kunnen desgewenst gebaseerd worden op geactualiseerde inzichten in de klantbeleving, klantbehoeften en klantverwachtingen. In de huidige context. Mogelijke - uiteraard op afstand inzetbare - middelen hiervoor zijn:
- Matchen dienstverlening met beleving, behoeften, verwachtingen en barrières van klanten
- Toetsen communicatie op bereikbaarheid en transparante informatievoorziening
2. Creatieve Op Afstand Dichtbij Oplossingen
- Klantbedieningsconcept voor de korte termijn: communicatie, aandacht en service
- Wat zijn noodzakelijke aandachtmomenten en haalbare servicemomenten?
- Wat moeten we extra doen, laten zoals het is, of zelfs minder doen?
- Hoe kunnen we gericht de onzekerheid reduceren of het vertrouwen vergroten?
- Telefonische of videoconference challenge met alle betrokken specialisten en managers
- Bespreken voorgestelde korte termijn-oplossingen (incl. acties, timing en kanalen)
- Consensus over de top 3 korte termijn-oplossingen voor verbinding met klanten
- Afspraken over lange(re) termijn-oplossingen