Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Case: SIDN

De zakelijke klantreis .nl

SIDN beheert het .nl domein. De organisatie is regelt de centrale registratie van de .nl-domeinnamen en zorgt dat .nl-domeinnamen bereikbaar zijn. Daartoe werkt SIDN samen met een kanaal van meer dan 1.200 zogenoemde ‘registrars’ (hostingproviders, etc.). Met SIDN en enkele vertegenwoordigers van het registrarkanaal hebben wij de Customer Journey uitgewerkt van het registreren van een .nl-domeinnaam voor een zakelijke website (zie bijgevoegde infographic).
Het doel van SIDN en de registrars was het beter begrijpen van de overwegingen van zakelijke klanten om voor een .nl-domein te kiezen en waar mogelijk in de reis de zakelijk klanten een betere ervaring te  bieden. Op basis van de resultaten is o.a. een nieuwe campagne ontwikkeld en zijn diensten toegevoegd voor ervaren en onervaren klanten. De bijgevoegde infographic is door SIDN gedeeld met het volledige kanaal ten behoeve van hun eigen marketing.
 
Michiel Henneke, Marketingmanager SIDN: "Het was een traject dat ons niet alleen veel inzichten gegeven heeft, maar dat ook heeft geleid tot innovatieve ideeën voor onze dienstverlening en vooral ook tot concrete implementaties."

Klik hier voor de infographic van de Customer Journey van SIDN

More customer cases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case

Signify

Bekijk case

















More customer cases

Would you like to become a 9+ organization and excel in emotional customer and employee experience?

We can tell you all about it and will be happy to answer all your questions!

Please contact me onI will send my question by e-mail

Each 9+ experience
increases enthusiasm and success.

- Stephan van Slooten