Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Employee Journey

De Employee Journey: naar een optimale medewerkersbeleving

Customer Journey’s worden meestal ingezet om de (functionele en emotionele) beleving van klanten/cliënten/patiënten in kaart te brengen. De techniek leent zich echter ook uitstekend om meer inzicht te krijgen in wat de eigen medewerkers ervaren. We noemen deze variant de Employee Journey. 

In een Employee Journey helpen we organisaties om vanuit het perspectief van een (nieuwe) medewerker te begrijpen hoe deze zijn/haar werkweek ervaart (bijvoorbeeld: ‘een week uit het leven van een callcentermedewerker’). 

In deze tijden van krapte op arbeidsmarkt is een veelgemaakte Employee Journey de zogeheten Onboarding Journey van nieuwe medewerkers. Hoe ervaren deze (functioneel en emotioneel) het selectieproces, de aanname, de indiensttreding en de eerste zes maanden in dienst? Wat gaat er goed – en wat kan er beter, zodat nieuwe medewerkers zich ook echt ‘thuis’ voelen in de onderneming?

Altuïtion heeft ruime ervaring in het uitvoeren en analyseren van Employee Journeys, inclusief het doen van belevingsinterviews met (nieuwe) medewerkers. Samen met onze opdrachtgevers bepalen we welke concrete verbeteringen er mogelijk zijn om tot een optimale medewerkersbeleving te komen (en dus tot optimale businessresultaten!). 

Customer Journey Mapping


Waar, wanneer en hoe de emotionele connectie maken


Lees verder

Customer Journey
Mining


Fact-based Customer Journey Management


Lees verder

Customer Journey
Making


Onderscheidende, relevante en impactvolle experiences  


Lees verder

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten