Als je zoals Altuïtion Customer Journey Making invult vanuit Service Design- en Emotioneel Ontwerp-perspectief, dan is het goed te beseffen dat deze twee disciplines een vak apart vormen. Zeker wanneer ze gecombineerd worden toegepast. Uit Customer Journey Mapping-projecten volgen vaak mooie concepten en die moeten - liefst zo snel mogelijk - naar de markt gebracht worden. Om ervoor te zorgen dat dit met maximale impact gebeurt en niet – zoals zo vaak – te functioneel en via trage traditionele projecten, is het belangrijk om de juiste organisatie en de juiste tools in te zetten.
Altuïtion maakt gebruik van de Service Design-principes -tools (SDT) om door middel van prototyping impactvolle concepten in de markt te zetten. Enkele daarvan zijn:
- Emotioneel Ontwerp-tool
- Belevingsklassiekers™
- 9+ Cases Database
- Ideewaaier™
- Job To Be Done-principes
- Service Blueprint
- Minimal Viable Product
Het primaire doel hierbij is emotie in het design terug te laten komen en tegelijkertijd snel resultaat te behalen. Altuïtion kan in de multidisciplinaire teams via verschillende rollen veel waarde toevoegen. Van projectleider tot Voice of the Customer.