Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Case: SIDN

De zakelijke klantreis .nl

SIDN beheert het .nl domein. De organisatie is regelt de centrale registratie van de .nl-domeinnamen en zorgt dat .nl-domeinnamen bereikbaar zijn. Daartoe werkt SIDN samen met een kanaal van meer dan 1.200 zogenoemde ‘registrars’ (hostingproviders, etc.). Met SIDN en enkele vertegenwoordigers van het registrarkanaal hebben wij de Customer Journey uitgewerkt van het registreren van een .nl-domeinnaam voor een zakelijke website (zie bijgevoegde infographic).
Het doel van SIDN en de registrars was het beter begrijpen van de overwegingen van zakelijke klanten om voor een .nl-domein te kiezen en waar mogelijk in de reis de zakelijk klanten een betere ervaring te  bieden. Op basis van de resultaten is o.a. een nieuwe campagne ontwikkeld en zijn diensten toegevoegd voor ervaren en onervaren klanten. De bijgevoegde infographic is door SIDN gedeeld met het volledige kanaal ten behoeve van hun eigen marketing.
 
Michiel Henneke, Marketingmanager SIDN: "Het was een traject dat ons niet alleen veel inzichten gegeven heeft, maar dat ook heeft geleid tot innovatieve ideeën voor onze dienstverlening en vooral ook tot concrete implementaties."

Klik hier voor de infographic van de Customer Journey van SIDN

Meer klantcases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case

Signify

Bekijk case

















Bekijk meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten