Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Case: Olympia

De relatie tussen Olympia en haar klanten is inzichtelijk gemaakt aan de hand van meerdere diepgaande belevingsinterviews met zowel werkgevers als werkzoekenden. Olympia zet zich nu in om klantbeleving bedrijfsbreed te omarmen.
 
Olympia, bemiddelaar in flexwerk en vast werk, is continu bezig met innovatie en digitalisatie van haar dienstverlening. Investeringen in technologische vooruitgang maken het wervings- en selectieproces makkelijker, overzichtelijker en effectiever. Ook blijft het van belang om de stem van werkgever en werkzoekende voldoende terug te laten komen. Olympia zoekt constant naar de beste manier om haar motto, ‘Geeft werk betekenis’, kracht bij te zetten en de beleving van klanten te integreren in het geoptimaliseerde proces. Dit bracht Olympia en Altuïtion bij elkaar.
 

Emotionele belevingsreis van werkgever én werkzoekende in kaart

Binnen het samenwerkingstraject is gekozen om zowel de journey van de werkgever als van de werkzoekende in kaart te brengen. Zo krijgt Olympia inzicht in de ervaring van beide partijen, en kan de beleving van deze partijen passend op elkaar afgestemd worden. Zeker nu er reeds vernieuwende projecten binnen het bedrijf lopen, is er alle ruimte om de uitkomsten van dit onderzoek te benutten. Over een periode van driekwart jaar hebben meerdere consultants van Altuïtion zich ingezet om de journeys in kaart te brengen. De relatie tussen Olympia en haar klant is inzichtelijk gemaakt aan de hand van meerdere diepgaande belevingsinterviews met zowel werkgevers als werkzoekenden. Jeroen Berendse, propositie- & customer experience-marketeer bij Olympia, was aanwezig bij een aantal van deze interviews.
 

Belevingsinterviews gaan diep

“Tijdens de interviews zag ik hoe diep de gesprekken gaan: er werd tot de kern doorgepakt. Dit komt dichtbij, maar haalt wel de juiste zaken naar boven. Zo worden de inzichten relevanter en betrouwbaarder.” – Jeroen Berendse

Na het doorlopen van alle interviews en het in kaart brengen van de uitkomsten, zijn de inzichten gedeeld met het team van Olympia. Sommige verwachtingen zijn hierbij bevestigd, zoals het belang van menselijk contact in een steeds digitalere wereld. Aan de andere kant schijnen vele inzichten ook nieuw licht op de bestaande overtuigingen. Dit soort kennis maakt dat Olympia kan anticiperen en optimaliseren, zowel richting werkgever als werkzoekende.
 

De belevingsinzichten laten ‘omarmen’ door de gehele organisatie

De samenwerking met Altuïtion heeft Olympia in staat gesteld binnen een omlijnd kader aan de slag te gaan met de beleving van haar klanten. De innovaties binnen het bedrijf bieden nu voldoende ophangpunten om de inzichten te benutten. Een mooi resultaat van een geslaagd traject en een goede basis voor verdere innovatie in onze bediening van zowel werkgevers als werkzoekenden.

“De in kaart gebrachte belevingsthema’s moeten door de gehele organisatie worden opgepakt, anders doe je uitkomsten tekort. Olympia zet zich nu in om klantbeleving bedrijfsbreed te omarmen, en wij zijn erg tevreden met de inzichten die Altuïtion mogelijk heeft gemaakt.” – Jeroen Berendse (Olympia)



 

Meer klantcases

Bavaria

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case

Interpolis

Bekijk case

















Bekijk meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten