Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Case: Myler

Fair play met ZZP’ers en opdrachtgevers

Myler won dankzij een omzetgroei van 1503% al 5 jaar geleden de Gouden FD Gazellen Award en werd uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van heel Nederland. Deze innovatieve intermediair brengt zelfstandige professionals in de ICT en zakelijke dienstverlening rechtstreeks in contact met opdrachtgevers, maar ook met elkaar. Altuïtion speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming van de marketingstrategie en merkpositionering van Myler en de doorvertaling van de merkwaarden in de uiteindelijke dienstverlening.

‘Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen’. Deze oude Chinese wijsheid was ongemerkt de basis van de eerste besprekingen over Myler in 2008. De twee initiatiefnemers, Achmea Innovation en projectmanagementbureau Numa Group, constateerden dat de markt voor hoogopgeleide ZZP’ers bijzonder slecht functioneerde. Zowel de professionals als de opdrachtgevers werden in een wurggreep gehouden door tussenpartijen die met allerlei doorleenconstructies, gestapelde tarieven en boeteclausules vaak exorbitante marges wisten te realiseren.
“Je zou kunnen spreken van een stuk onrecht in de markt”, aldus Myler. “Wij zagen daarom goede kansen voor een partij die direct met opdrachtgevers en professionals samenwerkt, op basis van een transparant en flexibel businessmodel. Bovendien kwam het fenomeen ‘communities’ snel op in de ZZP-wereld. Het lag dus ook voor de hand om de kracht van de sociale media te gebruiken. Zo is het idee voor Myler geboren.”
 
Stevige basis
Dat idee werd vervolgens met hulp van Altuïtion in een marketingstrategie en merkpositionering omgezet. Vernieuwend daarbij was dat daarbij direct al de input van ZZP’ers zelf werd meegenomen. Myler: “We hebben een groep van enkele tientallen zelfstandigen gevormd, de alfacommunity, en bij hen interactief onze ideeën en overwegingen getoetst. Dat leidde niet alleen tot innovatieve oplossingen maar zorgde ook direct voor ‘draagvlak’: als je als professional kunt meepraten en ook gehoord wordt, voel je je emotioneel ook een soort mede-eigenaar.” Uiteraard zocht Myler ook contact met de opdrachtgevers om ook hun specifieke wensen in beeld te krijgen. Die stevige basis zorgde voor een snelle groei na de lancering in 2009. Myler: “Wat zeker ook geholpen heeft, is dat we met hulp van Altuïtion onze merkwaarden van meet af aan zeer consequent hebben gecommuniceerd. We hebben steeds weer duidelijk gemaakt dat we er zijn voor de high-end professional zakelijke markt in ICT en zakelijke dienstverlening, en dat we een eind willen maken aan de misstanden in die markt door flexibiliteit en transparantie te bieden. Die boodschap is enorm goed opgepakt, zowel bij de doelgroep als in de media.”
 
Verwachtingen overtreffen
Myler hield ook samen met Altuïtion alle klantprocessen tegen het licht om inzicht te krijgen in de ‘momenten van de waarheid’ in de dienstverlening. Myler: “Onze doelgroep heeft hoge verwachtingen. Het zijn professionals die goed verdienen en gewend zijn aan zekere servicestandaard, maar die je dus ook pas echt raakt als je op bepaalde essentiële punten die verwachtingen overtreft. We hebben daarom een aantal Customer Journeys gemaakt om te kijken waar kansen voor verbetering liggen. Ten dele zijn die inmiddels doorgevoerd, maar de uitkomsten waren zo rijk dat we het Altuïtion-rapport zelfs nu nog gebruiken om onze klantprocessen te optimaliseren.” Een voorbeeld daarvan is de 30-dagen-betaling-garantie die Myler biedt aan zelfstandigen. “Opdrachtgevers hanteren soms erg lange betalingstermijnen, tot wel 90 dagen. Dat kan betekenen dat je als ZZP’er drie maanden fulltime aan de slag bent zonder een cent binnen te krijgen. Wij bieden daarom een vorm van voorfinanciering zodat iedere zelfstandige al na één maand op de eerste cash flow kan rekenen”, aldus Myler. Met snel en gericht innoveren heeft Myler zich in verbazingwekkend korte tijd tot koploper in de markt ontwikkeld.”
 

Meer klantcases

Apenheul

Bekijk case

Rabobank

Bekijk case

Signify

Bekijk case

















Bekijk meer klantcases

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten