Fair play met ZZP’ers en opdrachtgevers
Myler won dankzij een omzetgroei van 1503% al 5 jaar geleden de Gouden FD Gazellen Award en werd uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van heel Nederland. Deze innovatieve intermediair brengt zelfstandige professionals in de ICT en zakelijke dienstverlening rechtstreeks in contact met opdrachtgevers, maar ook met elkaar. Altuïtion speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming van de marketingstrategie en merkpositionering van Myler en de doorvertaling van de merkwaarden in de uiteindelijke dienstverlening.‘Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen’. Deze oude Chinese wijsheid was ongemerkt de basis van de eerste besprekingen over Myler in 2008. De twee initiatiefnemers, Achmea Innovation en projectmanagementbureau Numa Group, constateerden dat de markt voor hoogopgeleide ZZP’ers bijzonder slecht functioneerde. Zowel de professionals als de opdrachtgevers werden in een wurggreep gehouden door tussenpartijen die met allerlei doorleenconstructies, gestapelde tarieven en boeteclausules vaak exorbitante marges wisten te realiseren.
“Je zou kunnen spreken van een stuk onrecht in de markt”, aldus Myler. “Wij zagen daarom goede kansen voor een partij die direct met opdrachtgevers en professionals samenwerkt, op basis van een transparant en flexibel businessmodel. Bovendien kwam het fenomeen ‘communities’ snel op in de ZZP-wereld. Het lag dus ook voor de hand om de kracht van de sociale media te gebruiken. Zo is het idee voor Myler geboren.”