Meer weten?

Bel of mail 


Stephan van Slooten


073 6469393

stephan@altuition.nl

Propositie-ontwikkeling

Consumer insights als bron voor 'breakthrough' ideeën

Hoewel prijs natuurlijk een belangrijke factor blijft, proberen de meeste ondernemingen zich blijvend te onderscheiden door een hogere toegevoegde waarde van producten en diensten. Bij Altuïtion vertalen we dit in ‘proposities die in de beleving van de klant het verschil maken’.

Het ontwikkelen van dergelijke proposities is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt onder meer uit het feit dat slechts twee van de tien (!) nieuw gelanceerde proposities succesvol zijn in de markt. Ons antwoord hierop is dat veel bedrijven onvoldoende beseffen dat het succes van nieuwe proposities in belangrijke mate voorspeld kan worden door te kijken naar de consumentbeleving en de diepere, emotionele drijfveren en associaties van de consument.

De sleutel tot marktsucces

Altuïtion kan bedrijven helpen bij het ontwikkelen van proposities (nieuwe producten, nieuwe services en nieuwe product/markt combinaties) met verhoogde slagingskans in de markt. We doen dit door gedurende het proces te zorgen voor een hoge mate van interactie met consumenten of business-to-business klanten uit de doelgroep. Daarbij maken we gebruik van ZMET®, de methodiek om onbewuste klantbeleving in beeld te brengen.

Het actief betrekken van lead-users in het ontwikkelingsproces is een bewezen route naar succes in verschillende stadia: van idee-ontwikkeling tot conceptvorming en propositieontwerp van product of dienst. Op basis van de Altuïtion-methode en onze expertise helpen wij opdrachtgevers onder meer bij:

  • het binnen 1 dag ontdekken van customer insights en het definiëren van de ‘killer insights’ voor het actuele vraagstuk (Insights Day);
  • het op basis van de ‘killer insights’ vaststellen van de potentiële kansen (definiëren top-10 kansen);
  • het ontwerpen van de bijbehorende proposities op basis van de insights en de businesscijfers;
  • co-creatie en concepttesting van de (breakthrough) proposities in een state-of-the-art omgeving;
  • het bepalen van de marktconnectie en businesscasing.
Lees ook:

Living Labs stimuleren innovatie in de regio (artikel uit Food & Nutrition)