Onze website gebruikt cookies om onze website te verbeteren. Meer informatie
Sluit dit venster

Winnende proposities door inzicht in de emotionele, onbewuste klantbeleving

Toenemende digitalisering en globalisering dwingen bedrijven tot het opnieuw nadenken over hoe de dienstverlening aan te sluiten op de huidige behoeftes in de markt. Nieuwe platformen en concurrenten doen hun intrede in bestaande markten. Denk aan de opkomst van Amazon, Uber, Booking.com, Coolblue en hun invloed op de business van de traditionele spelers.

Altuïtion helpt organisaties niet alleen om uit te groeien tot een 9+ organisatie, gebouwd op het fundament van klant- en medewerkersbeleving. Altuïtion ondersteunt organisaties ook om een extra stap te zetten door het – in co-creatie – ontwikkelen van nieuwe proposities, zodat zij duurzaam  relevant zijn in een continue veranderende wereld. Op basis van echte klantinzichten en met behulp van Business Model Canvas-technieken creëren we samen met de klant (en desgewenst met onze partner Business Models Inc.) nieuwe waardeproposities, die maximaal aansluiten bij de wensen van de eindklant.


Outside-in innovatie in drie hoofdstappen

We ondersteunen bedrijven om het perspectief te veranderen van inside-out naar outside-in denken en de toegevoegde waarde te (her)ontdekken. Dit doen we in een aantal stappen:
  • We starten na een vooronderzoek met een gezamenlijke Design Thinking Day waarin we versneld met alle betrokkenen in kaart brengen waar het bedrijf op dit moment staat en in een concurrentiematrix de positie ten opzicht van de huidige en nieuwe concurrentie geplot wordt. Kennismaken met het concept van Design Thinking staat voorop en in een Context Map worden het huidige speelveld en de uitdagingen vastgelegd. In deze fase worden eerste contouren van een propositie geschetst en hypotheses ontwikkeld.
     
  • Vervolgens gaan we het veld in en spreken we klanten. We gaan op klantsafari om de voice of the customer inzichtelijk te krijgen. Wat speelt er aan de kant van de klant? Wat zijn de afwegingen die de klant maakt bij het kopen van producten en diensten en waarom kiezen ze hierbij voor bepaalde kanalen, platformen en organisaties? En welke aspecten spelen hierin een doorslaggevende rol? Het gaat erom de klanten echt te begrijpen, inclusief hun te klaren klussen, hun pijnpunten en hun voordelen, en jouw aanbod aan hen. Op basis van deze inzichten kan een Waardepropositie Canvas worden opgesteld. Als alle klantinzichten zijn opgehaald, volgt een Insights day waarin alle ins en outs met het team worden gedeeld. En echt wordt doorleefd wat de klant zoekt.
     
  • Vervolgens worden in een of meerdere Design & Ideation Days drie tot vijf mogelijke proposities ontwikkeld met behulp van het Waardepropositie Canvas en het Business Model Canvas. Dit gebeurt sowieso in co-creatie met onze klant en bij voorkeur ook met de klant van onze klant. Zodra de conceptproposities ontwikkeld zijn, af zijn worden deze getoetst bij klanten. De hele aanpak is erop gericht om met een doorlooptijd van 16 weken een fundament voor nieuwe, winnende proposities te creëren die er voor zorgen dat klanten zich blijvend met jou verbinden. 

Onze dienstverlening

Customer JourneyX 
Management


Customer Journey Mapping, Making, Mining en Management: geïntegreerd


Lees verder

9+
Way of Working


CX is te belangrijk om alleen aan de afdeling CX over te laten



Lees verder

Competentieontwikkeling



CX-vaardigheden en CX-competenties ontwikkeld



Lees verder

Wilt u een 9+ organisatie worden en excelleren in emotionele klant- en medewerkersbeleving?

We kunnen u hier alles over vertellen en geven graag antwoord op al uw vragen!

Neem contact met mij op Ik mail mijn vraag

Elke 9+ ervaring
vergroot het enthousiasme en het succes.

- Stephan van Slooten