Meer weten?

Bel of mail 


Jeroen de Lange


073 6469393

jdelange@altuition.nl

Patient Journeys

Een Patient Journey is een bijzondere vorm van een Customer Journey en beschrijft de ‘emotionele reis’ van een chronisch patiënt met bijvoorbeeld hartfalen, diabetes, COPD of dementie in diens contact met een zorgaanbieder (zorginstelling, mantelzorgaanbieder, thuiszorginstelling, ziekenhuis, enz.)

Daarbij worden niet alleen de klassieke contactmomenten in kaart gebracht, maar ook de onuitgesproken (onbewuste) verwachtingen, onzekerheden en emoties van de patiënt in de tussenliggende periode, aan de hand van diens dagelijkse leven. 

Op deze wijze zijn we in staat de echte ‘momenten van de waarheid’ in geboden zorg te identificeren; met uiteraard de bijbehorende innovatiekansen voor bedrijven en instellingen. Ofwel: op basis van een Patient Journey kunnen bedrijven en zorginstellingen gericht werken aan innovatieve producten en diensten voor de groeiende groep mensen met een chronische ziekte. Inzicht in de behoeften en mogelijkheden van de patiënt leidt zo tot producten en diensten op maat.

Vanzelfsprekend wordt deze aanpak ook succesvol toegepast in het klantcentraal maken van ziekenhuisomgevingen.

Klik hier voor de case van het VUmc Cancer Center.

 

Video inspiratiesessie

 

Bekijk hier de Patient Journeys zoals deze door Altuïtion zijn uitgevoerd in het kader van Innovatieve Acties Brabant: