Meer weten?

Bel of mail 


Luc Kleijnen


073 6469393

luc@altuition.nl

Cases ter inspiratie

Conversiemanagement

Veel organisaties zijn op zoek naar een betere conversie van website en/of call center. En dan bij voorkeur door maatregelen die snel ingevoerd kunnen worden en die met minimale inspanning maximaal resultaat opleveren.

De Amerikaanse online marketing-pioniers Bryan en Jeffrey Eisenberg ontwikkelden daartoe een unieke methodiek, gebaseerd op nieuwe inzichten over het oriëntatie- en aankoopgedrag van websitebezoekers. De bijbehorende gedragstypes vormen de basis voor een aantal bewezen doorbraken in conversie.

Altuïtion Conversiescan

Door deze methodiek te linken aan wetenschappelijk onderzoek op het terrein van overtuigingsprincipes maakt Altuïtion het mogelijk een conversiescan uit te voeren die concreet antwoord geeft op vragen als:

  • welke content (functionaliteiten, informatie, etc.) hebben de verschillende gedragstypes nodig om te komen tot de aanvraag van een product of dienst?
  • welke overtuigingsprincipes kunnen op welke wijze effectief worden toegepast om de bezoekers op basis van hun gedragstype te verleiden?
  • hoe kunnen de gedragstypes en de verleidingsprincipes concreet worden uitgewerkt voor de website en het call center?

Deze informatie vormt een stevige basis voor aanzienlijke conversieverbeteringen (tot wel 25%) bij het ontwerpen van nieuwe websites en het aanpassen van bestaande websites. Een niet onbelangrijk (bij-)effect van succesvolle conversie-optimalisatietrajecten is dat ze doorgaans leiden tot een duidelijke toename van de klantfocus binnen de organisatie!